Kaip stiprinti mokinių gamtamokslinių dalykų mokymosi motyvaciją?

Lapkričio 21–23 dienomis parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyks mokyklų įrangos ir mokymo priemonių paroda „Mokykla 2014“. Joje aktyviai ruošiasi dalyvauti ir didžiausia pedagogus ruošianti aukštoji mokykla mūsų šalyje – Lietuvos edukologijos universitetas (LEU).

Lapkričio 22 d. (šeštadienį) 17.00–17.45 val. konferencijų salėje 3.1 vyks paskaita „Mokymas žaliosiose aplinkose ir tarptautinės virtualios gamtos mokslų dalykų mokytojų bendruomenės kūrimas“. Joje gamtos mokslų (biologijos, fizikos, chemijos) mokytojai galės nemokamai gauti metodinės priemonės serijos „Mokomės gamtoje ir iš gamtos“ knygų ir kompaktinių diskų su papildoma metodine medžiaga.

XXI a. gamtos dalykų mokytojams keliami nauji iššūkiai. Vėl tampa aktualus mokymasis žaliosiose aplinkose, didesnis dėmesys skiriamas lauko pedagogikos išmanymui. Žalioji mokymosi aplinka – dinaminė erdvė, esanti mokyklos ar kitos įstaigos teritorijoje, gamtoje, kurioje sinergetiškai sąveikauja edukaciniai subjektai bei globalaus ir lokalaus pobūdžio gamtos objektai, reiškiniai ir procesai. Tokią aplinką galima vadinti ir žaliąja tyrimų laboratorija. Mokantis gamtoje, lengva pasiekti dalykų integracijos, o besimokydami pažinti aplinką, jos komponentus mokiniai dar ir stebi žmogaus veiklos gamtoje padarinius, vertina žmogaus ir aplinkos sąveiką, ugdosi empatiją, aplinkosauginę savimonę ir nuostatas.

Paskaitoje apie mokymąsi žaliosiose aplinkose pasakos LEU Ugdymo mokslų fakulteto mokslų docentė Rita Makarskaitė-Petkevičienė. Paskaitos metu bus kalbama ne tik apie mokymąsi žaliosiose aplinkose, bet ir apie mokinių gamtamokslinių dalykų mokymosi motyvacijos stiprinimą. Ši tema yra aktuali ir mūsų šalyje, ir užsienyje. Užsienio šalių edukologai ieško šios problemos sprendimo būdų, kurdami edukacinius projektus.

Lietuvos edukologijos universitetas įsitraukė į socialiai atsakingų tyrimų ir inovacijų propagavimą. Planuojamų veiklų metu ketinama padėti gamtamokslinių dalykų mokytojams taikyti šiuolaikinius gamtos mokslų pasiekimus edukacinėje praktikoje, tobulinti gamtamokslinių dalykų mokytojų profesines kompetencijas, susijusias su socialiai atsakingų tyrimų ir inovacijų idėjų implikavimu į edukacinę praktiką, ugdyti mokinių teigiamą gamtamokslinių dalykų mokymosi motyvaciją, svarstant ir diskutuojant apie naujausius ir aktualiausius visuomenei mokslo atradimus. Šios veiklos bus perkeltos į kuriamą gamtos mokslų mokytojų bendruomenę interneto erdvėje, kur bus pateikiama mokymo medžiaga, laisvai prieinami kursai ir skatinama mokytojų bei mokslininkų partnerystė.

Paskaitoje apie tarptautinės virtualios gamtos mokslų dalykų mokytojų bendruomenės kūrimą pasakos LEU Gamtos, matematikos ir technologijų fakulteto docentas Dalius Dapkus ir Ugdymo mokslų fakulteto profesorė Palmira Pečiuliauskienė.